فهرست وبلاگ من

۱۳۹۱ اسفند ۱۸, جمعه

جنبش برهنگی ، تعابیر و واقعیات



جنبش برهنگی ، تعابیر و واقعیات
برهنگی زنان برای اعتراض به  وضعیت و موقعیت اجتماعی زن در جامعه ای که در آن قرار دارند شیوه ای است که چندی است بعد از تحولات خاور میانه صورت گرفته است . بحث و جدل های زیادی مبنی بر درست بودن و یا نبودن این عمل در رسانه های اجتماعی میتوان مشاهده کرد.
شروع این حرکت از مصر شروع شد . زمانی که
علیا ماجده المهدی تصاویر برهنه خود را منتشر کرد . این حرکت او دراعتراض به قوانین ضد زن و غیر انسانی شریعه و دین اسلام بر زنان بود . بعد از این حرکت موج اعتراض اسلامیون در اعتراض به این عمل علیا شروع شد . در حمایت از این حرکت علیا چند تن از زنان ایرانی نیز در حمایت از این  حرکت برهنه شدند وحتی یکی از فعالین سازمان اکس مسلم ، خانم مریم نمازی تقویمی منتشر کرد که در آن مریم نمازی نیز به حمایت از علیا ، برهنه شده بود .
هفته پیش نیز چند تن از دختران ایرانی در استکهلم دست به اعتراض مشابهی زدند واین شیوه اعتراض را در شهر استکهلم تکرار کردند .
اینکه بعضی  افراد مخالف این عمل باشند طبیعی است ولی به چه قیمتی ؟ به قیمت لجن پراکنی به این حرکت و مضحک خواندن و بالماسکه خواندن آن ؟
به راستی این خشم از کجا نشات میگیرد ؟ آیا این همان جنبش ناسیونالیستی نیست میخواهد بار دیگر تحت عنوان زن ایرانی پا به میدان بگذارد و یک بار دیگر با وضع کردن قوانین و حد مرز و خط قرمزهای یک زن ایرانی ، نوع اعتراض زنان ایران را محدود کند ؟
آیا زنج و عذاب چند هزار ساله زن ایرانی از دست مذهب کافی نبود که حال میخواهند تحت نام فرهنگ زن ایرانی ،
 بار دیگر قوانین تازه ای برای در بند کردن و محصور کردن زنان ایران  به تصویب برسانند ؟
این واقعیتی است انکار ناپذیر . جنبش اسلامی و جنبش ناسیونالیستی  دو روی یک سکه هستند که هرکدام به نوبه خود قصد در محدود کردن دارند . شاید جنبش ملی ناسیونالیستی ظاهر آراسته و دموکراتی در کلام داشته باشد ولی در عمل وقتی در مقابل عمل انجام شده قرار میگیرد ( آنهم وقتی که حتی هنوز اپوزوسیون است) صورت واقعی خود را نشان داده و بار دیگر با صدای بلند اعلام میکند که این جنبش پارامترها و الگوی زن ایرانی را قبل آماده دارد و هر زنی که در این الگو قرار نگیرد و پا فراتر بگذارد مجازات خواهد شد .
مجازات برون مرزی آن شامل لجن پراکنی و حتک حرمت است ، میتوان حدث زد این جنبش وقتی قدرت را بدست بگیرد با چنین حرکت های اعتراضی چه خواهد کرد .
نوع اعتراض به انسان معترض خودش مربوط است. هر نوع اجباری برای انجام دادن یا ندادن کاری ، اعتراض تند و تیز خودش را بوجود می آورد و حجاب نیز از این مستثنی نیست .  در مقابل حجاب اجباری طبیعی است که عریانی قد علم میکند.
انتقاد این جنبش آنقدر متبدی و ناشیانه است که هرکسی میتواند به این موضوع پی ببرد . از جمله اتهاماتی که این طیف به جنبش برهنگی ابراز فرمودند ، استفاده ابزاری از زنان و یا جرات نداشتن افراد در عیان کردن صورت خود است و یا اینکه چرا رهبران سیاسی حامی این حرکت چرا خود اینکار را نمیکنند .
واقعا جای تاسف دارد . حرکت سیاسی ،  نقد و پرسش سیاسی میخواهد و متعاقبا جواب سیاسی .
ولی با این نوع لجن پراکنی ها و گله مندی کودکانه ، جز زیر سئوال بردن جنبش ناسیونالیستی  هیچ چیزی به دست نخواهند آورد .
   

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر